Milena Pankiewicz

MAMY SPOSÓB NA ZROSTY TKANKI ŁĄCZNEJ

Walka ze zrostami tkanki łącznej (lipohipertrofią) w zasięgu Twojej ręki!

Osoby często przyjmujące zastrzyki tj. insuliny, sterydu, leków przeciwzakrzepowych, żelaza itp.

Dość często mogą zauważać zmiany skórne w miejscu wykonywania zastrzyków. Mogą mieć one dwie postacie – zaniku tkanki podskórnej (lipoatrofia) lub jej przerostu (lipohipertrofia).

Skupmy się nad lipohipertrofią, czyli potocznie zwanymi zrostami u konkretnej grupy pacjentów jakimi są diabetycy.

Lipohipertrofia to najczęściej występujące powikłanie skórne insulinoterapii, szacuje się, że może dotyczyć nawet 50 proc. diabetyków insulinozależnych. Nie wszyscy pacjenci zdają sobie sprawę z ryzyka podawania insuliny w te same obszary skóry. Bo lipohipertrofia nie tyle powodowana jest samą insuliną, co nieprawidłowym jej wstrzykiwaniem, czyli brakiem rotacji miejsc wkłucia.

Na ryzyko lipohipertrofii narażeni są głównie pacjenci z cukrzycą typu 1., z długim stażem choroby i mający prawidłową masę ciała. Zmiany najczęściej są widoczne w okolicy brzucha, ponieważ jest to najwygodniejsza, a przez to ulubiona strefa do podawania insuliny. Lipohipertrofia początkowo nie jest widoczna, ale zmiany – charakterystyczne zgrubienia, „grudki” podskórne można wyczuć, dotykając miejsc, w które podawana jest insulina. Jeśli te pierwsze sygnały nieprawidłowości zostaną zlekceważone, dojdzie do dalszego, widocznego gołym okiem i nieestetycznego przerostu tkanki tłuszczowej.

Opisywane zmiany skórne mogą niejednokrotnie uprzykrzyć życie. wstrzykiwanie insuliny w to samo miejsce (głownie brzuch – jest najłatwiej dostępnym miejscem) nie tylko wiąże się z bólem i powstawaniem zrostów, ale także z wolniejszym wchłanianiem się hormonu.

Co jednak zrobić, gdy zrosty już się pojawią?

Wówczas warto sięgnąć po mniej lub bardziej inwazyjne metody.

Leczenie tych zmian polega na wyłączeniu tych miejsc z planu wstrzyknięć insuliny oraz systematycznym masażu.

Nasza Klinika wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów i stworzyła nieinwazyjną metodę walki ze zrostami w oparciu o działanie endermologii zdrowotno-sportowej firmy LPG!

Wykorzystanie przeznaczonych do takich zabiegów głowic stymuluje, rozciąga i mobilizuje do regeneracji uszkodzoną tkankę a mówiąc prościej, „rozbija” ją i aktywizuje wymianę płynów, nie powodując przy tym żadnych urazów ani bólu.

Tkanka poddawana zabiegowi jest bardziej uelastyczniona, polepsza się jej trofizm i spoistość oraz co ważne, jej mobilność, dzięki czemu normalizują się procesy wymiany komórkowej co poprawia wchłanialność substancji podawanej.

Endermologia skutecznie leczy zwłóknienia, zapobiega tworzeniu się zrostów oraz twardych blizn.

Zapomnij o zrostach z Gdańską Kliniką Urody!!

Serdecznie zapraszamy na konsultację ?

opracowała

Milena Pankiewicz